پرسش‌های متداول


روال دسترسی به سامانه پیام رسان چگونه می باشد؟

صورت تمایل برای دسترسی به پنل ارسال پیامک یا ایمیل، فرم‌های درخواست دسترسی مربوط به هر پنل را از لینک‌های موجود در صفحه سایت به آدرس https://ims.ut.ac.ir دانلود نموده و پس از تکمیل، آن را از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران ارسال نمائید.

آیا امکان تغییر شماره تماس به عنوان واحد در ارسال پیامک وجود دارد؟

این امکان باید از طرف مخابرات تهیه گردد که بعلت هزینه بالای آن در حال حاضر برای دانشگاه مقدور

نمی باشد.

چرا بعد از ارسال پیامک گزارش آن ارسال نشده است و از اعتبار نیز کسر نشده است؟

باتوجه به ارتباط سامانه با سرور مخابرات و شرکت پشتیبان این امکان وجود دارد که تغییر اعتبار و یا ارسال گزارش با تاخیر انجام گیرد لطفاً بعد از یکروز اگر تغییرات اعمال نشد جهت پیگیری اطلاع دهید.

آیا امکان واگذاری پنل ارسال پیامک به اعضای هویت موقت (امریه) وجود دارد؟  

طبق سند مصوب دسترسی به پیام رسان فقط به پرسنل رسمی و پیمانی داده می شود.

اگر یک پیامک ارسال شده باشد در صورتیکه سیستم بیش از یک پیامک ارسال کند اعتبار عودت خواهد شد؟

مشکل از سامانه و یا مخابرات باشد اعتبار عودت خواهد شد.

چگونه شماره تلفن همراه جدید افراد را در سامانه پیام رسان تغییر دهیم؟

اطلاعات شماره تماس فقط از سامانه پرسنلی تغییر می یابد و در سامانه پیام رسان بروزرسانی می گردد.

آیا امکان کنسل کردن پیامک یا ایمیل ارسال شده وجود دارد؟

در صورتیکه زمان برای آن در نظر گرفته باشیم تا قبل از موعد مورد نظر می توان را حذف نمود در غیر اینصورت به صورت پیش فرض 90 دقیقه پس از انتخاب دکمه ارسال، پیام ها ارسال می شوند. در صورت تمایل می توانید زمان ارسال را در پایین صفحه تغییر دهید.

آدرس سایت سامانه پیام رسان چه می باشد؟ 

آدرس سایت https://ims.ut.ac.ir/fa می باشد.

فایل های پیوست در ارسال ایمیل چه حجمی باید داشته باشد؟ 

در حال حاضر ۱ مگابایت ظرفیت فایل می باشد.

چگونه می توان به متن پیامکهای قبلی دسترسی داشت؟

از مسیر گزارش پیامک-گزارش ارسال پیامک کاربران وارد شده بر اساس فیلدهای موجود اطلاعات خود را وارد و سپس جستجو نمایید در صفحه نتیجه جستجو روی فیلد جزییات کلیک نمایید می توانید متن پیام پیامک های ارسالی را مشاهده نمایید.در نهایت می توانید فایل را به صورت اکسل دریافت نمایید.

 ارسال پیامک دستی انجام داده ایم اما ارسال نشده است مشکل چیست؟

فایل شماره تماس ها را بررسی نمایید که بین آنها کارکتر اضافی نباشد احتمالاً فایل شماره تماس ها ایراد دارد.

ارسال ایمیل دستی انجام داده ایم اما ارسال نشده است مشکل چیست؟

فایل ایمیل را بررسی نمایید که بین آدرس ایمیلها کارکتر اضافی نباشد احتمالاً فایل آدرس ایمیل شما ایراد دارد.

آیا امکان ارسال لینک در ایمیل وجود دارد؟

بله.در صورت نیاز به ارسال ضمیمه با حجم بیشتر (حداکثر ۱۰ مگابایت) می توانید از امکان ایجاد لینک با بارگزاری فایل (با فرمتهای pdf,jpg,tif,doc,docx) در محیط ویرایشگر متن پیام استفاده نمایید.

جهت افزایش دسترسی به پنل مربوطه چه اقدامی باید صورت گیرد؟

با توجه به اینکه این دسترسی ها مطابق سند سیاستهای دسترسی به سامانه پیام رسان تعریف میشود در صورت نیاز به دسترسی بیشتر طبق سند مذکور می توانند از طریق روابط عمومی دانشگاه جهت ارسال پیام اقدام نمایند.

اینجانب دسترسی به پنل ارسال ایمیل دارم ولی هنگام ارسال ایمیل با خطا مواجه می شوم علت چیست؟

در صفحه اصلی بر روی نام خود کلیک نمایید در کادر باز شده روی پروفایل کلیک کنید در صفحه باز شده درفیلد آدرس جهت دریافت پاسخ ایمیل باید آدرس ایمیل حقوقی و در فیلد نام نمایش داده شده در ایمیل نام عنوانی که می خواهید در ایمیل ارسال و مشاهده شود را وارد نمایید.

چگونه مشخصات پنل خود را مشاهده نمایم؟  

در صفحه اصلی کنار مشخصات فردی شما، نام پنل و شناسه پنل قابل مشاهده می باشد.